Effektivt harrfiske (kort rapport)

Jeg har en forkjærlighet for gode idéer, og da Øystein ringte meg og lurte på om jeg ville være med ut og fiske, syntes jeg det var en særdeles god idé. Abstinensene slet i kroppen etter en hel måned uten fiske. Så vi suste til utkanten av Elverum sentrum, og til en plass Øystein hadde vært på tidligere. Til tross for at det er sent i oktober og ganske surt her i Hedmark, så tok det ikke lang tid før vi så de første vakene. Øystein tok sin første på det tredje kastet, og jeg tok en like etter. Hendene skalv ikke lenger. Jeg var rolig. Abstinensene var borte, fiskegleden var tilbake. Selv om vi ikke tok de største, så var det uansett tilfredsstillende å reise hjem med ti harr på minnet etter én times effektivt fiske, alle mellom 25-35 cm.

Ti slike på én time var ganske ålreit en kald onsdag.

Kristian / High Five Fishing

Legg igjen en kommentar

